Nowa droga na Zaodrze
Nowa trasa średnicowa będzie miała 1880 metrów długości i już za dwa lata usprawni komunikację w całym mieście
Beata Marcinowicz
Ten artykuł liczy 432 słów i przeczytasz go w około 1 min. i 26 sek.
O tym, jak potrzebna jest nowa przeprawa na Odrze i Kanale Ulgi wiedzą wszyscy. Sprawa dotyczy zarówno mieszkańców dalekiego Zaodrza i Szczepanowic, jak również okolicznych wsi, które już wkrótce staną się częścią Opola. Bywa, że przejazd z jednego krańca miasta na drugi zajmuje naprawdę dużo czasu, a od chwili, kiedy rozpoczął się remont mostu na ul. Niemodlińskiej, w Opolu zrobiło się bardzo ciasno.
Obecnie nasze miasto posiada tylko cztery przeprawy nad Odrą i Kanałem Ulgi. Dlatego też powstał projekt budowy nowej, lokalnej trasy, popularnie zwaną średnicową. Ta jednopasmowa droga prowadzić ma od skrzyżowania ulic Walecki i Struga, przez Pasiekę wzdłuż linii kolejowej, ponad ul. Powstańców Śl. do wału przeciwpowodziowego i dalej, ponad Odrą i Kanałem Ulgi, równolegle do linii kolejowej, nad ul. Krapkowicką do Prószkowskiej, gdzie trasa kończyć się będzie rondem. Praktycznie cała droga prowadzić będzie ponad istniejącymi ciągami komunikacyjnymi. By jak najmniej wpływać na standard życia mieszkańców zabezpieczona będzie ekranami wygłuszającymi. Trasa ta przeznaczona jest wyłącznie dla ruchu lokalnego, dla samochodów osobowych, pieszych i rowerzystów. W tej chwili nie ma planów, by trasą poruszały się na przykład autobusy MZK. Jej zadaniem jest ułatwienie dojazdu do centrum mieszkańcom oraz ograniczenie korków na pozostałych przeprawach.
Wizualizacje wstępne, nie oddają w pełni, jak droga będzie faktycznie wyglądała.
Rzeczywiste wizualizacje będą możliwe do opracowania dopiero na etapie projektu budowy.
Cała trasa będzie miała 6 m szerokości, 1880 m długości, a jej budowa powinna zamknąć się w dwóch latach. I mimo, że projekt trasy został zaakceptowany przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska nie sposób określić daty rozpoczęcia budowy ze względu na protesty mieszkańców Pasieki. Równocześnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska procedowany jest wniosek PKP, którego celem jest rozbudowa istniejącej linii kolejowej i budowa drugiego mostu kolejowego. Jest to inwestycja niezbędna PKP, gdyż obecna struktura nie spełnia aktualnych standardów. Warto więc, by obie budowy zostały przeprowadzone w jednym czasie, co ograniczy dyskomfort mieszkańców Opola.
Materiały: Miejski Zarzad Dróg w Opolu