Budowa obwodnicy Czarnowąs
Budowa zakończy się we wrześniu, ale kierowców czekają utrudnienia.
Beata Marcinowicz
Ten artykuł liczy 268 słów i przeczytasz go w około 0 min. i 54 sek.
Obwodnica Czarnowąs, inwestycja warta prawie 125 mln zł, budowana od wiosny ubiegłego roku, zaczyna się przy węźle drogowym przy ul. Sobieskiego na obwodnicy Opola, a kończy przy stacji paliw Lotos między Borkami a Czarnowąsami. Na ponad pięciu kilometrach nowej drogi powstają 4 wiadukty, 5 rond, most i waga dla pojazdów. Drogę będą oświetlały lampy typu LED, przebudowana zostanie również sieć energetyczna, a na odcinku ok. 300 m staną ekrany akustyczne.
Do marca bieżącego roku budowa obwodnicy nie powodowała żadnych poważnych utrudnień dla kierowców, jednak w związku z wkroczeniem inwestycji w decydującą fazę, ograniczenia w ruchu zostały wprowadzone od 7 marca. Od września zamknięta będzie droga wojewódzka 454 Opole – Namysłów między Czarnowąsami a Borkami. Kierowcy ciężarówek jadący z Opola kierowani są drogami krajowymi nr 46 i 94 w kierunku Brzegu, a następnie drogą krajową nr 39 do Namysłowa.
W czasie, gdy trasa nr 454 będzie zamknięta, wykonane zostaną dwie fazy prac. Pierwsza to budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową i powstanie włączenia do ul. Bławatków
i ul. Zawilcowej. Faza ta trwać ma ok. 2 miesięcy. Druga faza to zamknięcie ul. Jagiełły (między skrzyżowaniami z ul. Elektrownianą i Norweską), która trwać ma ok. 3 miesięcy.
Złożony charakter i rozległość prowadzonych prac powoduje, że droga wojewódzka nr 454 przejezdna jest tylko dla służb ratunkowych, transportu publicznego i pojazdów obsługujących rozbudowę Elektrowni Opole.
Obwodnica Czarnowąs powinna być gotowa 29 września tego roku.
Zobacz również:
Opolskie Targi Nieruchomości już w październiku 2024
Jubileuszowe Targi oraz 9. Opolska Wystawa Mieszkań i Domów